• Dobrodošli na Ćaskanja! Mi smo zajednica koja okuplja članove sa prostora bivših jugoslovenskih republika. Budite slobodni, pregledajte naš sajt, pročitajte neke od započetih diskusija. Ako želite da učestvujete u diskusijama, pisati na forumu, kreirati albume, dodavati medije, a niste naš član, registrujte se. Registracija je besplatna i zahteva samo minut Vašeg vremena. I da ne zaboravimo: registrovanjem i prijavljivanjem na forumu uklanjate sve reklame koje se prikazuju na sajtu, jer nam je stalo do naših članova. Pridružite nam se!

Umorne oči

anuška

Poznata ličnost
Starosedelac
Učlanjen(a)
17.07.2012.
Poruke
8.029
Broj reagovanja
5.516
Horoskop
Ovan
PAZITE NA OČI
Kako sačuvati vid ispred računala

Uz nekoliko jednostavnih metoda i mjera svoj boravak ispred računala možete učniti puno ugodnijim - naročito za oči

computer_eyes_shutter.jpg



CVS sindrom (Computer Vision Syndrome) službeni je naziv za probleme s vidom i umor očiju koji su izazvani dugotrajnim radom za računalom. Taj sindrom donedavno uopće nije detektiran kod ljudi mlađih od 40 godina. Ali u današnje vrijeme sve više vremena provodimo gledajući u monitore tako da CVS postaje problem svih generacija. Srećom, postoji nekoliko metoda i jednostavnim mjera uz pomoć kojih sate ispred vašeg PC-a možete učiniti lakšima i ugodnijima.
Pogledajte ispred sebe
Monitor namjestite točno ispred sebe na udaljenosti od oko 45 do 70 centimetara od očiju (otprilike koliko va je dugačka ruka). Vrh monitora bi trebao biti u visini očiju. Idealni kut gledanja je oko 10 do 120 stupnjeva prema dolje što je identično prirodnom položaju očiju i glave tijekom čitanja knjige. Pogledajte osvjetljenje u prostoriji. Stručnjaci sugeriraju da je ljudima iznad 50 potrebno dvostruko više svjetlosti da bi im se oči manje umarale tijekom čitanja. Međutim, naprezanje očiju je najčešće izazvano prejakim svjetlom koje okružuje monitor. Nađite ravnotežu između intenziteta svjetlosti monitora i prostorije. Neka vam prozor bude s lijeve strane monitora umjesto ispred ili iza vas. Ovisno o danu morat ćete koristiti zavjese, rolete, ili dodatno osvjetljenje prostoriji kako biste bili u najugodnijem svjetlosnom okruženju. Isto tako ne zaboravite na zidove. Odbijanje svjetlosti od njih na ekran monitora može izazvati probleme s vidom i umarati oči. Ako je ikako moguće, neka vam računalo bude u prostoriji koja nije bijela. Ako nosite naočale možda biste mogli na njih staviti film koji odbija svjetlost (to je učinkovitije od zaštitnih membrana na monitoru računala jer odbija svu svjetlost).
Postavke monitora
LCD monitori su u smislu cijene i kvalitete najbolji i točka. Ako ga nemate, pokušajte ga nabaviti. Ako imate stari CRT monitor, stavku 'refresh rate' namjestite iznad 75 herca. U uputama koje sto dobili s računalom naći ćete korake koje morate slijediti kako biste to podesili. LCD monitori kao i najnoviji (ali skuplji) LED monitori koji štede energiju puno su oštriji od starih modela. Microsoftova ClearType tehnologija (ima je i XP i Vista i Win7) omogućit će vam da sam tekst na ekranu učinite još čitljivijim. Ako korstite XP ili Vistu, skinite s interneta plug-in za ovu opciju i slijedite daljnje upute. Ako kupujete novi monitor, kupite neki sa što većim ekranom. Napredniji orsnici interneta mogu posjetiti stranicu poput http://www.lagom.nl/lcd-test uz pomoć koje mogu namjestiti postavke monitora onako kako im najbolje odgovara.
Prilagodba teksta
U biti veličina teksta bi trebala biti tri puta veća od najmanje veličine koju možete pročitati iz svg prirodnog čitateljskog položaja i udaljenosti. Ako je najmanje veličina koju možete šročitati 4, namjestite tekst na veličinu 12. Savršeno je kad je tekst crn na bijeloj pozadini. Veličinu teksta između ostalog na Visti i Win7 možete namjestiti preko Control Panela, opcija Ease of Access. Korisnici XP to sito mogu učiniti preko opcije Settings ili Appearance u Control Panelu. Gotovo sve verzije Microsoft Windowsa i Maca imaju integrirano povećalo koje zumira područja koja želite. Opciju Magnifier potražite uz pomoć opcije Search na Start Menuu.
Napredniji korisnici računala veličinu prikaza stranica kojima surfaju mogu povećati i na sljedeći način: stisnite i držite tipku Ctrl i zatim tipkama + ili - namještajte veličinu koja vam je najbolja. To možete gotovo sa svim važnijim pretraživačima - Internet Explorerom, Safarijem, Firefoxom i Chromeom. Istu stvar možete učiniti ako imate miš s pokretnim kotačićem (scroll wheel): opet pritisnite i držite tipku Ctrl i okrećite kotačić naprijed ili nazad kako biste promijenili veličinu prikaza. Jedna prednost ovakvog miša je i u tome što s njim možete mijenjati veličinu prikaza i nekih programa poput Microsoft Worda te elemenata na zaslonu kao i već spomenute internetske pretraživače.


Vježbe za umorne oči

Devet trikova. Gledate li uvijek u jednom smjeru slabite mišić oka. Osim toga, uključeni mišići postaju prenapeti. Ipak, redovitim vježbanjem i odmorom probleme možete izbjeći ili smanjiti.
Koliko već dugo gledate u računalo? Radite li pred njim svaki dan? Što to duže činite, to će vam oči biti umornije. Mogu se javiti glavobolje, umor očiju, suhoća oka, pa čak i epizode zamućenog vida.


Spriječite probleme vježbama

1. vježba
Udobno se smjestite. Dlanom prekrijte oči. Ne pritišćite ih. Opustite se i gledajte tamu nekih 30 sekundi. Cijelo vrijeme duboko i tiho dišite.

2. vježba
Sjedite u istom položaju, pogledajte prema gore i zadržite pogled pet sekundi. Zatim spustite pogled. Sad pogledajte dolje i zadržite pogled pet sekundi. Vratite se u normalan položaj. Ponovite pet puta.

3. vježba
Sad pogledajte udesno, ne okrećite glavu, zadržite pogled pet sekundi. Zatim pet sekundi gledajte ulijevo. Opustite oči pa ponovite pet puta.

4. vježba
Imate li vremena isprobajte slične vježbe: gledajte ulijevo i dolje desno, a zatim udesno i dolje lijevo. Sve ponovite pet puta.

5. vježba
Stisnite oči što čvršće možete. Držite tako pet sekundi. Zatim otvorite oči koliko god više možete, zadržite pet sekundi. Ponovite sve pet puta.

6. vježba
Vrtite očima pet krugova ulijevo, pa opustite oči. Zatim vrtite pet krugova udesno i opet se opustite.

7. vježba
Zagledajte se u vrh nosa. Zadržite takav ukriženi pogled tri sekunde. Opustite se. Zatim, bez da mičete glavu, pogledajte u strop. Zadržite pogled tri sekunde. Opustite se. Ponovite sve pet puta.

8. vježba
Pronađite neki predmet koji vam je blizu, primjerice tipku na tastaturi, i gledajte ga dvije sekunde. Zatim se zagledajte u daljinu dvije sekunde. Ponovite 10 puta.

9. vježba
Iz kuta sobe ili mjesta na kojem sjedite pregledajte pomnije sve što se nalazi u sobi. Gledajte tako jednu minutu.

Dodatni savjeti
Prije nego prijeđete s jedne vježbe na drugu trepnite par puta.

Povremeno, dok radite za računalom, umijte lice i oči hladnom vodom.

Dobro je povremeno blago izmasirati kapke i područje oko očiju.

Redovito uzimajte namirnice bogate vitaminom A.

Dovoljno spavajte.
 

Stemis

Prinudni upravnik
Urednik
Učlanjen(a)
12.02.2009.
Poruke
30.366
Broj reagovanja
16.292
Horoskop
Ovan
Ja sam već pokvario vid. :(
 

anuška

Poznata ličnost
Starosedelac
Učlanjen(a)
17.07.2012.
Poruke
8.029
Broj reagovanja
5.516
Horoskop
Ovan
Onda kod doktorke što pre. Vežbe su vrlo korisne. :)
 
Vrh Dno