Sistem zakljucivanja ocena u skoli

Stemis

Neodgovorni urednik
Urednik
Da li je vama normalno da dete iz predmeta ima zakljucenu ocenu 4 (u dnevniku su mu upisane sledece ocene: 2, 3, 4, 5 i 5), a da na skolskom takmicenju iz istog predmeta bude ubedljivo prvi sa odlicnim rezultatom? Da li je prosek ocena po vama merilo za zakljucivanje ocene ili je ipak merilo pokazano znanje prilikom zakljucne ocene?
 

Anchy

Halucogen Mozgolečić
Član
Dotakao si se jako skakljive teme...
Sto se primera kog si naveo, tice, jeste logicno da ima zakljucnu ocenu 4 ukoliko se gleda iskljucivo matematickom kombinacijom.
Medjutim, ja imam veoma sopecifican stav prema ocenama. Naime, od onih sam koji tvrde da ocena nije uvek validno merilo znanja.
Sto se zakljucne ocene tice, da sam profesor ( a trebala sam biti ) stvari koje bih ja racunala su seldece: svakako osnova bi mi bila dobijene ocene, ali samo osnova, takodje treba gledati na aktivnosti na casu, vladanju i ukoliko dete ima eventualnih uspeha na takmicenju iz datog predmeta. Tako da smatram da je jako nezahvalno iskljucivo prema oceni zakljucivati, jer ta ocena zavisi od mnogo faktora. Desava se da je recimo profesor veoma raspolozen i daje vece ocene no sto bi realne bile ili da profesor nekog ucenika ne simpatise i daje manju ocenu...Zato i kazem sve je to skakljivo.

I za kraj u navedenoj situciji: ukoliko je dete odlican djak u ostalim predmetima + taj uspeh na takmicenju + primerno vladanje zakljucila bih 5. Ali gledasjuci striktno matematicki ocena 4 ispada kao zasluzna.
 

dusicaa

Suspendovan nalog
Ni po meni ocena nije merilo znanja.Moze se desiti da jednom ne nauci bas svaku sitnicu i dobije nesto losiju ocenu. a gde je tu opsti utisak o deteu,procena njegovog celokupnog zalaganja tokom godine ?
Neko ko ostvaruje takve rezultate na takmicenju da ima zakljucenu 4,tom profi fali nesto :rolleyes:
 

Amy-

Poznata ličnost
Član
...........mozda je 4 ustvari kazna zbog losih ocena (2 i 3).........kako bi detetu bilo krivo sto ima zakljucenu 4 ..... i kako bi vise ucilo u sledecem polugodistu..:zbunjen: ...........treba popricati sa profesorom........:)
 

saska

penelopa
Član
zasto mora biti kazna?mozda je motivacija,prvo je polugodje,i te ocene nisu vazne...ocigledno je da je u pocetku manje ucio ,da je kasnije otkrio i sklonost ka tom predmetu,sto ce,verujem rezultirati peticom na kraju.ne zaboravimo da mozda postoje i druga deca,koja su tokom celog polugodja imala petice..a ne zaboravimo da kod nas nastavnici za svoje ocenjivanje odgovaraju i pred kolegama,direktorom i da ne mogu da daju ocene po svom licnom utisku,kao na zapadu.
 

dusicaa

Suspendovan nalog
Od deteta zavisi da li je motivacija ili kazna.Moze ( kod dosta dece) to biti razlog da omrznu i predmet i nastavnika.
 

Tony Montana

Šalabajzer
Član
Ja znam za profesore kod kojih uopšte nije bilo bitno koje ocene imaš, već je ocena povećavana i smanjivana ... čak su neki profesori polazili od toga da svima na početku upišu peticu, a posle toga ili je odbraniš ili klizaš na dole :)

Inače zalažem se za sistem testova kakav je na zapadu.
 

Stemis

Neodgovorni urednik
Urednik
Da li neko može bliže da objasni taj sistem testova koji se praktikuje na zapadu?
 

Taca

ona, stara
Član
U školi koju moja deca pohađaju, sistem zaključivanja je isključivo matematiči, s tim što neko ko je imao situaciju iz prvog primera i matematički ima recimo četvorku, ako je pokazao napredak, kao u pomenutom slučaju, može da odgovara za veću zaključnu ocenu. Ako tada pokaže znanje, sasvim je u redu da mu ocena bude povećana.
Samo takmičenje, prema ličnom iskustvu, nije adekvatno merilo, već znanje pokazano na času, kontrolnim zadacima ili kako to na zapadu rade, kroz testove.
 

Beba

Poznata ličnost
Član
I nama se to dogadja ovih dana.
Jelena jeste mala, završava četvrti razred ali samo saznanje da mora da odgovara za 5 iz matematike posle ocena npr. 5,4,3,5,5,5, je neverovatno opterećuje. A borac je neverovatan i onda joj se tako poljulja samopouzdanje da ne zna gde je. Ljuta je, plače i eto ti pedagozi...Bolje bi bilo da je učiteljica ćutala i nije je hvalila..
 

Stemis

Neodgovorni urednik
Urednik
Sto neko rece, nama u prosveti ne treba reforma, vec revolucija. Ali kako promeniti svest ljudi???
 

Gagisha

Novajlija
Samo ću napisati moje mišljenje ocenjivanja u osnovnoj školi.
Dok sam pohađao osnovnu školu, po završetku razreda je bilo možda pet do šest đaka sa Vukovom diplomom. Recimo na nekih 150 đaka završnog osmog razreda. To je nekih,recimo 5%.
Danas,mislim da je taj procenat skočio na nekih 25% do 30%.
Retko je danas naći pravog vukovca. Kada kažem pravog, mislim na onog koji je dobar i u prirodnim i u društvenim naukama,zna dobro strane jezike,lepo crta,talentovan za pevanje,nema problema sa sportskim aktivnostima.
U današnje vreme,po meni,ipak ne može da zasluži Vukovu diplomu onaj koji je ispunjava kriterijume koje sam naveo. Mnogo ocena se poklanja. Tako se i dođe do tog procenta oko četvrtine generacije da budu vukovci. Možda čak i više.
 
Vrh Dno