• Dobrodošli na Ćaskanja! Mi smo zajednica koja okuplja članove sa prostora bivših jugoslovenskih republika. Budite slobodni, pregledajte naš sajt, pročitajte neke od započetih diskusija. Ako želite da učestvujete u diskusijama, pisati na forumu, kreirati albume, dodavati medije, a niste naš član, registrujte se. Registracija je besplatna i zahteva samo minut Vašeg vremena. I da ne zaboravimo: registrovanjem i prijavljivanjem na forumu uklanjate sve reklame koje se prikazuju na sajtu, jer nam je stalo do naših članova. Pridružite nam se!

Proneveren novac TV Avala?

saska

penelopa
Starosedelac
Učlanjen(a)
21.04.2010.
Poruke
9.398
Broj reagovanja
658
Novinarska udruženja pozvala su danas tužilaštvo i finansijsku inspekciju da se "pozabave" slučajem Televizije "Avala", čiji zaposleni već 54 dana štrajkuju zbog neisplaćenih zarada.
Takva reakcija iz novinarskih uduženja usledila je nakon izlaganja bivšeg glavnog urednika "Avale" Roberta Nemečeka na pres konferenciji koju su organizovali zaposleni na TV "Avala" .
Nemeček je rekao da novac koji je svojevremeno obezbeđen za pokretanje programa te televizije nije završio na računu "Avale" i izneo sumnju da se nenamenski trošio.
On je rekao da se ta medijska kuća, pošto je on preuzeo funkciju glavnog i odgovornog urednika sredinom 2010, kod dve banke i dve agencije zadužila 11 miliona evra, a da je u "Avalu ušlo samo 3,4 miliona i to kao pozajmica Željka Mitrovića".
"U pitanju je velika pronevera. Ako se televizija zadužila postavlja se pitanje gde je novac, gde su te stvari... i kako je moguće da državu to ne zanima", naveo je Nemeček.
Kako je rekao, "Avala" je iz ranijeg perioda imala samo dug od četiri miliona evra, dok se sada pominju cifre od 20, pa i 30 miliona evra, a "opravdanih razloga za zaduživanje nije bilo".
Uz napomenu da je opravdano bilo zadužiti se samo za isplatu zarada, on je naveo da mu nije bio omogućen uvid u finansije i ugovore koji se potpisaju i to mu je "bilo sumnjivo".
Prema njegovim rečima, "Avala" je u prošloj godini prihodovala pet miliona evra, dok je za zarade i doprinose potrebno je 2,5 miliona evra.
Predstavnik zaposlenih na Televiziji "Avala" Nikola Vukomanović je ocenio da državni organi nisu uradili svoj deo posla, jer vlasnicima "Avale" nisu stavili do znanja da ne mogu izigrati ni institucije, ni zaposlene.
On je naveo da je izostala i reakcija Ministarstva kulture, istakavši da je stupanjem u štrajk trećina zaposlenih na "Avali" ostala bez posla jer mnogi ugovori nisu i neće biti produženi.
Vukomanović je negodovao jer su nadležni gledali da problem bude prevaziđen što se tiče njih, a radnike u toj medijskoj kući, kako je rekao - "ko šiša".
Predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije Vukašin Obradović kritikovao je rad Radiodifizne agencije, koja, po njegovom mišljenju, nije trebalo da posreduje između zaposlenih i vlasnika "Avale".
Obradović je istakao da je njihov posao bio da prate rad televizije i utvrde da li je u skladu sa eleboratom na osnovu kojeg joj je dodeljena frekvencija i da bez odlaganja preduzmu odgovarajuće korake.
On je takođe pozvao nadležne da ispitaju navode o fiktivnim ugovorima, prebacivanju novca i stvarnoj vlasničkoj stukturi u "Avali".
Predsednica Udruženja novinara Srbije Ljiljana Smajlović je ocenila da je tužilaštvo i finansijska inspekcija trebalo da reaguju čim su se u medijima pojavile prve indicije da je TV Avala u problemima.
Ona je navela da se iz Nemečkovih navoda vidi kako se tajkunima i političkim prijateljima dozvoljava da izigraju i zaposlene i institucije.
(Tanjug)(Mondo)
 
Vrh Dno