• Dobrodošli na Ćaskanja! Mi smo zajednica koja okuplja članove sa prostora bivših jugoslovenskih republika. Budite slobodni, pregledajte naš sajt, pročitajte neke od započetih diskusija. Ako želite da učestvujete u diskusijama, pisati na forumu, kreirati albume, dodavati medije, a niste naš član, registrujte se. Registracija je besplatna i zahteva samo minut Vašeg vremena. I da ne zaboravimo: registrovanjem i prijavljivanjem na forumu uklanjate sve reklame koje se prikazuju na sajtu, jer nam je stalo do naših članova. Pridružite nam se!

Koje su najveće zablude o našem telu

dusicaa

Suspendovan nalog
Učlanjen(a)
18.08.2010.
Poruke
9.993
Broj reagovanja
981
Horoskop
Strelac
Koliko puta su vam rekli: "Ne čitaj u mraku, izgubićeš vid", ili: "Ne izlazi iz kuće mokre kose, prehladićeš se. Neke istine o našem telu se po inerciji prenose s kolena na koleno, pamtimo ih i usvajamo, ali neka nova saznanja kažu da nije sve baš tako.


Evo nekoliko osporenih mitova o vašem telu koji će vas možda i same iznenaditi:

1. Prehladićete se ako zimi izlazite iz kuće vlažne kose
Zvuči uverljivo, ali nema potvrde o povezanosti osećaja hladnoće i prehlade. Veća je verovatnoća da ćemo po hladnom vremenu neku kijavicu ili virozu uloviti u zatvorenom, toplom prostoru s mnogo ljudi, idealnim uslovima za širenje virusa. Istraživanja bolesti vezanih za temperaturne razlike pokazala su da su od rhinovirusa (uzročnika blagih akutnih infekcija gornjih respiratornih organa, uključujući i običnu prehladu) podjednako oboljevale osobe koje jesu, kao i one koje nisu bile izložene niskim temperaturama. Štaviše, nova saznanja kažu da niske temperature čak stimulišu imunološki sistem, pomažući pri zaštititi od kijanja.

2. Čitanjem u mraku oštećujete vid
Čitanjem pri slabom svetlu naprežete oči, ali nema dokaza o dugoročnim oštećenjima. Kao svaki mišić, tako se i očni umori nastojeći da upije što više svetla pri fokusiranju sitnih slova u mraku. Oko pritom može malo da se isuši, što ne znači da je reč o trajnom oštećenju, ukoliko ne čitate uvek i samo u mraku. ***Tajne najzdravijih žena sveta

3. Za optimalno zdravlje potrebno je dnevno popiti osam čaša vode
Ova preporuka američkih zdravstvenih službi još iz 1945. širi se i danas, ali pritom mnogi zaboravljaju na to da se mislilo na konzumiranje tečnosti, što znači i supe, voćnih sokova, kafe, čaja, piva, variva itd. Većina današnje hrane u sebi ionako sadrži mnogo vode, pa se ne morate pretvoriti u kamilu da biste bili zdravi. Pravilo zato glasi: pijte kada ste žedni jer vam telo govori šta mu treba. Ako niste žedni, nemojte.

4. Ne budite mesečare
Neka istraživanja pokazuju da je 20 posto populacije sklono mesečarenju, a opšte je uverenje da mesečare ne smemo buditi jer će biti prestravljeni, dezorijentisani, toliko da čak mogu da dožive srčani udar. Ništa od toga, ali ako ne želite da ih budite, a bojite se da će se povrediti lunjajući kućom usred noći, odvedite ih nežno u krevet.

5. Najviše telesne toplote gubite preko glave
Tu nije naodmet malo logike. Ukoliko vam je celo telo zašuškano, a otkrivena glava, kroz nju ćete izgubiti više toplote. Pokrijete li glavu, a ne utoplite ruke i noge, toplota će se gubiti kroz udove. Pretpostavlja se da je ovaj mit izrastao iz nekih starih vojnih ispitivanja o tome kako vojnike najbolje zaštiti od hladnoće. Danas se zna da samo 10 posto toplote gubimo kroz glavu, pa je pametnije izići iz kuće bez kape nego bez pantalona. ***Gde se gojite puno otkriva o vašem zdravlju

6. Preskakanje obroka pomaže mršavljenju
Stvarnost kaže: propustite li obrok, nadoknadićete ga u sledećem. Redovno uzimanje obroka znači uredno sagorevanje kalorija i pretvaranje hrane u energiju. Kada ne jedete, organizam se prebacuje u stanje mirovanja pa, što duže gladujete, metabolizam radi sporije, rezultirajući na kraju manje efektnim sistemom sagorevanja kalorija. Preskakanje obroka zato na duge stazu može dovesti do – gojenja. Ukoliko to još kombinujete s vežbanjem, imaćete za nju manje energije, a time i manji utrošak kalorija, pa će rezultat na vagi biti još jadniji.

7. Koristimo samo 10 posto mozga
Stvar je u tome da koristimo ceo mozak, samo ne sve u isto vreme. Mit o 10 posto korišćenja mozga oboren je rezultatima istraživanja o njegovim oštećenjima koja dokazuju da, bez obzira koji je deo povređen, oštećenje na neki način utiče na njegovu aktivnost. Isto su pokazala i istraživanja tehnologijama tzv. brain-imaginga, tj. snimanjima strukture i funkcije mozga. Inače, ne treba zaboraviti da je do sada istraženo samo pet posto mozga.

8. Pucanje prstiju može da izazove artritis
Ono što čujete kada neko pucketa prstima nema nikakve veze s kostima. Reč je o malim mehurićima vazduha u zglobovima koji mogu da pucaju prilikom savijanja, i nema nikakvih dokaza da uzrokuju artritis, najčešći simptom neumitnog starenja, prekomerne težine ili ranijih povreda. Ali, ako volite da pucketate, oprez jer to može dovesti do laganog slabljenja zglobova prstiju. ***Šta rukovanje otkriva o vašem zdravlju

9. Alkohol ubija ćelije mozga
Posle subotnjeg pijanstva, sutradan se možete osećati kao da vam se koeficijent inteligencije strmoglavio na nulu, ali ostaje činjenica da alkohol, ukoliko ne pijete samo onaj čisti za dezinfekciju, neće uništiti neurone, tj. ćelije mozga. Kod teških alkoholičara može doći do oštećenja komunikacije između neurona, ali ona se uglavnom može oporaviti, što kod izbezumljene jetre baš i nije slučaj.

10. Uzimanje hrane noću goji
Da se razumemo: kalorija je kalorija i kalorija ne čeka do šest popodne da se pretvori u noćnog zlikovca koji vam nabija težinu. Debeli ste zato što unosite više kalorija nego što ih sagorite, a torta od oraha nije kaloričnija noću nego što je to ujutru. Problem je u tome što čekate na obrok do kasno uveče i pregladnite, pa na brzinu natrpate želudac do pucanja i razvalite se u fotelju pred malim ekranom s dodatnim grickalicama, piše T portal.

www.smedia.rs
Za ovo prvo pravilo pouzdano znam da ima istine.Naime nasoj deci ( vaterpolistima) su savetovali da ne suse kosu fenom po zavrsetku treninga,vec samo da je dobro izbrisu peskirom,sto se ispostavilo kao dobro i smanjen je broj prehlada :unsure:
 
Vrh Dno