• Dobrodošli na Ćaskanja! Mi smo zajednica koja okuplja članove sa prostora bivših jugoslovenskih republika. Budite slobodni, pregledajte naš sajt, pročitajte neke od započetih diskusija. Ako želite da učestvujete u diskusijama, pisati na forumu, kreirati albume, dodavati medije, a niste naš član, registrujte se. Registracija je besplatna i zahteva samo minut Vašeg vremena. I da ne zaboravimo: registrovanjem i prijavljivanjem na forumu uklanjate sve reklame koje se prikazuju na sajtu, jer nam je stalo do naših članova. Pridružite nam se!

Kako se raspoložiti

anuška

Poznata ličnost
Starosedelac
Učlanjen(a)
17.07.2012.
Poruke
8.029
Broj reagovanja
5.516
Horoskop
Ovan
big1_raspolozenje.jpg

Izbrišite loše raspoloženje


Loše raspoloženje često je vidljivo na kilometre, a i onda kad nije, nismo raspoloženi ni za što! Bilo bi najbolje kada bi se u tim trenutcima mogli izolirati od svijeta…

…ali to baš tako i ne funkcionira. Naše loše raspoloženje moramo nekako prebroditi i normalno funkcionirati. Kada slušanje najdraže pjesme ne upali posegnite za hranom. Da, hranom! Hrana, i to ona zdrava, itekako može popraviti vaše raspoloženje koje god ono jest.

Namirnice za kojima trebate posegnuti kada se osjećate:

%C4%8Dokolada.jpg
…pod stresom – tamna čokolada:
Stres danas osjećamo na poslu, kao i u privatnom životu. Od njega se jednostavno ne može pobjeći, ali svakako trebamo tražiti rješenja kako smanjiti negativne utjecaje stresa na naše zdravlje. Namirnica koja smanjuje razinu hormona stresa i to već u malim količinama je tamna čokolada. Dovoljno je da pojedete kockicu ili dvije tamne čokolade da se razina hormona stresa u vašem tijelu smanji dovoljno da možete lakše i bolje funkcionirati.

…umorno, tromo – špinat:
%C5%A1pinat.jpg

Ne možete se koncentrirati, umorni ste pa posežete za kavom? Bolji efekt će imati špinat! Špinat je naime bogat folnom kiselinom koja snižava razinu homocisteina u tijelu. Homocistein je aminokiselina koja sudjeluje u izgradnji tijela, ali kada je prisutan u visokim količinama može uzrokovati oštećenje krvnih žila te ometa protok krvi i hranjivih tvari u mozak, zbog čega se osjećate umorno. Namirnice koje su također bogate sa folnom kiselinom su: lisnato zeleno povrće, krumpiri, grašak, grah i gljive.

jabuka.jpg
…mrzovoljno – jabuka i maslac od kikirikija:
kiki.jpg

Lako planete? Mrzovoljni ste? To može biti znak da vašem tijelu fali nutrijenata, stoga pojedite mali obrok, ali nešto zdravo! Znači, nemojte posegnuti za čokoladicom ili čipsom, jer će oni povisiti razinu šećera u krvi previše stvarajući začarani krug umora i mrzovoljnosti. Posegnite za kombinacijom ugljikohidrata i proteina ili masti. Ugljikohidrati su odličan izvor energije, a protein ili masti će usporiti proces razgradnje hrane te će razina šećera u krvi ostati na normalnoj, poželjnoj razini. Primjer interesantne kombinacije je jabuka (ugljikohidrati) i maslac od kikirikija (dobre masti).

…nervozno – losos:
Opterećuje vas situacija na poslu ili se nosite s nekim privatnim problemom? Najbolje je rješenje razgovarati s nekime o tome, otiđite na ručak s prijateljicom, a usput naručite losos. Losos je bogat omega-3 masnim kiselinama, koje pomažu smanjiti razinu nervoze. Redovito konzumiranje omega-3 masnih kiselina dokazano umanjuje i sprečava depresiju, kao i nervozu.

…ljuto – zeleni čaj:
Koji god razlog vaše ljutnje, ako se morate pribrati brzo najbolje je rješenje da popijete šalicu zelenog čaja. Zeleni čaj sadrži aminokiselinu teanin koja umiruje i poboljšava koncentraciju. Zeleni čaj također sadržava određenu dozu kofeina, no opet znatno manju od kave, tako da možete bezbrižno uživati u nekoliko šalica čaja.

…tužno – integralne žitarice:
Svađa sa partnerom ili prijateljicom može vas ostaviti tužnima, ali tužni možete biti i ako ne dobivate dovoljno vitamina D. Vitamin D je, između ostalog, zadužen za proizvodnju serotonina, tzv. hormona sreće, koji vas opušta i smirujte te zbog kojeg se osjećate pozitivno. Ukoliko vam u tijelu nedostaje vitamina D, možete imati poteškoće s kontroliranjem svojih emocija, uzrokujući da se osjećate tužno. Pojedite žitarice sa mlijekom ili pak gljive.

…pod utjecajem PMS-a – jaja:
PMS je neizbježan dio život svake žene, često u tom periodu posežemo za grickalicama, brzom hranom i sladoledom. Ni ne čudi, jer tih nekoliko dana prije menstruacije žensko tijelo traži ugljikohidrate, jer oni podižu razinu serotonina zbog čega se osjećamo bolje. No, krive namirnice, poput gore navedenih, ne poboljšavaju situaciju, već se zbog njih osjećate tromo zbog naglog porasta razine šećera u krvi koji oni uzrokuju. Kako bi se osjećali dobro i imali dovoljno energije, kada vas muči PMS pojedite jaja, puretinu i integralni kruh.

Franka Kursar
 
Vrh Dno