• Dobrodošli na Ćaskanja! Mi smo zajednica koja okuplja članove sa prostora bivših jugoslovenskih republika. Budite slobodni, pregledajte naš sajt, pročitajte neke od započetih diskusija. Ako želite da učestvujete u diskusijama, pisati na forumu, kreirati albume, dodavati medije, a niste naš član, registrujte se. Registracija je besplatna i zahteva samo minut Vašeg vremena. I da ne zaboravimo: registrovanjem i prijavljivanjem na forumu uklanjate sve reklame koje se prikazuju na sajtu, jer nam je stalo do naših članova. Pridružite nam se!

Kako se rano probuditi

anuška

Poznata ličnost
Starosedelac
Učlanjen(a)
17.07.2012.
Poruke
8.029
Broj reagovanja
5.516
Horoskop
Ovan
LAKŠI ŽIVOT
Kako podnijeti rano buđenje i postati jutarnji tip

Mnogi od nas jednostavno ne funkcioniraju u ranim jutarnjim satima, no postoje trikovi koji mogu to promijeniti

spavanje_free.jpg

Stara narodna izreka kaže "tko rano rani, dvije sreće grabi", no iako je to možda istinito za prirodne ranoranioce, mnogi ne osjećaju sreću i ushit kada ih u cik zore zvuk budilice trgne iz blaženog sna.
Ljudi koji se teškom mukom bude ujutro obično su popodnevni tipovi koji svoj radni maksimum dosežu satima nakon izlaska iz kreveta, i to uz obilnu pomoć nekoliko litara kave.
Ako vas geslo "tko rano rani, cijeli dan je umoran" najbolje opisuje, a želite to promijeniti, dobra je vijest da postoje trikovi koji će vam s vremenom olakšati i jutarnje buđenje i sami život.
Lezite ranije - Iako je savjet više nego očigledan, on je previše važan da bi ga se izostavilo. Ako se želite osjećati svježe i odmorno rano ujutro, onda se morate dobro naspavati kako bi odmorili tijelo i regenerirali energiju. U početku ćete imati problema sa spavanjem, no ako svaki dan liježete u isto vrijeme to će vam postati korisna rutina, a svi znamo kako se navika teško ostavljamo.
Budite se u isto vrijeme - Ista kao što smo umorni od premalo sna, tako nas i pretjerivanje sa spavanjem iscrpljuje. Ako želite biti ranoranilac onda morate imati strogu rutinu kojoj će se organizam prilagoditi. Svaki dan, čak i slobodnim vikendima, budite se u isto vrijeme kako bi vam to prešlo u naviku. S vremenom vam budilica više neće biti potrebna.
Budite nemilosrdni prema sebi - Nabavite što glasniju budilicu koja po mogućnosti ima apsolutno iritantan zvuk, a nema opciju "snooze", odnosno odgodu zvonjave. Kako bi izbjegli da u jutarnjem bunilu isključite zvonjavu, budilicu držite što dalje od kreveta. Na taj način morat ćete se ustati iz kreveta da ju ugasite, a kad ste već na nogama onda možete slobodno produžiti do kupaonice
Izbjegavajte kavu i alkohol - Kada govorimo o krivim pićima u krivo vrijeme, onda se to sigurno odnosi na konzumaciju alkohola ili kave satima prije spavanja. Kofein je stimulans i kao takav će vas razbuditi, a alkohol može spriječiti da postignete nužno potrebnu fazu dubokog sna. Ako pretjerate s alkoholom slijedeće jutro će vam biti dvostruko mučno - dizanje u cik zore nosi svoju boljku, a mamurluk svoju.
Vježbajte predvečer - Iako fizička aktivnost ubrzava puls i povećava energiju, vježbanje nam pomaže da brže zaspemo i da se tokom noći kvalitetno odmorimo. Vježbanje također ublažava stres i tjeskobu, a time uklanja crne misli koje bi nas mogle spriječiti da bezbrižno utonemo u san. Vježbajte popodne ili predvečer kako bi vas umor shrvao u trenutku kada ste si zacrtali da morate najkasnije leći u krevet.
Večerajte pametno - Organizmu treba puno vremena i energije da probavi tešku, začinjenu hranu, a uz to ona može izazvati iritantnu žgaravicu. Pošto nećete odmah promijeniti svoje prehrambene navike, a trebali bi i zbog zdravlja, večerajte što ranije kako vas obrok ne bi progonio dok uživate u toplom, mekom krevetu.
Pripremite se za jutro - Kada postanete jutarnji tip ne znači da ćete se uvijek ekspresno ustati iz kreveta u cik zore i biti apsolutno funkcionalni čim otvorite oči. Ipak ste samo čovjek, a ljudi griješe. Kako bi izbjegli posljedice neplaniranog kasnog buđenja, svaku večer pripremite stvari koje vam trebaju ujutro, od odječe koju ćete obuči do kave koju ćete popiti (pritom ne mislimo da ju skuhate, već da sve pripremite tako da samo trebate dodati vrelu vodu).
Sobu prilagodite spavanju - Spavaća soba, kao što i njeno ime samo govori, je mjesto gdje se spava, hram sna. Sve stimulirajuće stvari koje vam odvraćaju pažnju poput televizora, mobitela ili računala izbacite iz prostorije koja je namijenjena isključivo spavanju.
 

Stemis

Prinudni upravnik
Urednik
Učlanjen(a)
12.02.2009.
Poruke
30.366
Broj reagovanja
16.293
Horoskop
Ovan
Ja ću vam to lakše i bolje objasniti. :p
Oženite se ili udajte za osobu koja je ranoranilac. Održavajte dobre bračne odnose, ne preterujte sa seksom pre spavanja i zamolite svog voljenog partnera da vas probudi kada želite. Jel sam bistar? :genije:
 
Vrh Dno