Kako se pravilno sedi za računarom

anuška

Poznata ličnost
Član
Ovo treba znati
Kako se pravilno sedi za računarom


Pronađite stolicu koja prati liniju leđa, ne držite noge prekrštene, monitor udaljite za dužinu ruku i stavite ga tačno ispred sebe


Čuvajte leđa!
Danas ljudi provode više vremena pred računarima nego ranije, pa se vremenom javljaju problemi sa leđima i kičmom. Da biste izbegli ove tegobe, naučite kako se pravilno sedi za računarom.

1. Stolica na kojoj sedite treba da podrži lumbalni deo leđa, a naslon treba da prati prirodnu liniju leđa, naročito donjeg dela, popunjavajući prazninu između leđa i naslona. Na taj način sprečava se dodatni pritisak na kičmu, dodatno zamaranje mišića, a samim tim i pogrbljenost. Ako vam je prostor između tog dela tela i stolice prazan, obavezno koristite jastučić.

2. Loše držanje, poput „pogrbljenosti“ za vreme sedenja pred računarom, u kombinaciji sa slabim trbušnim mišićima, može dovesti do zakrivljenosti kičme. Ovaj nepravilan oblik tela lagano isteže leđne i vratne ligamente i stvara bol. Zato je veoma važno da, dok sedite, s vremena na vreme nekoliko puta pogledate u plafon i da što je više moguće u slobodno vreme radite trbušnjake jer su trbušni mišići dobrim delom zaslužni za pravilno držanje tela i pravu kičmu.

3. Pravite kraće pauze kako biste dozvolili telu da se malo oporavi od sedenja. A ako zbog količine posla ne možete da napravite pauzu, iskoristite vreme kada telefonirate da ustanete i prošetate hodnicima.

4. Sedite dovoljno blizu tastature kako biste sprečili istezanje, ali dovoljno daleko kako biste izbegli pogrbljeno držanje. Predmete koje često koristite držite što bliže telu.

5. Smanjite saginjanje i okretanje vrata tako što ćete monitor staviti ispred sebe, a ako tokom rada često koristite i papire i dokumente, onda ih smestite ispred sebe, a monitor malo pomerite sa strane.

6. Smanjite naprezanje očiju tako što ćete monitor postaviti tako da je udaljen od vas za dužinu ruku. Udaljite ga od svetlosti kako vam ne bi išla direktno u oči, a na njemu prilagodite i osvetljenje i kontrast.

7. Smestite tastaturu i miša u nivou laktova. Ramena treba da budu opuštena, a glava uspravna. Dok kucate, tastatura treba da bude tačno ispred vas. U pauzama opustite prste i ruke tako što ćete ih držati na ravnoj podlozi nekoliko minuta.

8. Sve stvari koje se nalaze ispod stola pomerite na neko drugo mesto kako biste mogli slobodno da pomerate noge. Potrudite se da vam stopala uvek budu na podu i noge što manje držite prekrštene.

Izvor: Kurir
 

Insajder

grrrrr
Član
zamaraju me stolice i pogbljen položaj ali tako sedim na fotelji što mu dođe isto
sada sam recimo naslonjen sa lapom u krilu i prijatnije, mada ne mogu u tom položaju da mrdam sa nogama

veliki problem je i držanje miša jer nepravilni, dugovremenski položaj šake stvara tzv. 'Karpalni tunel', ili okoštavanje korena šake, i samo operacija rešava, zato je potreebna podloga ispod korena da ne bi došlo do ove anomalije
 
Vrh Dno