• Dobrodošli na Ćaskanja! Mi smo zajednica koja okuplja članove sa prostora bivših jugoslovenskih republika. Budite slobodni, pregledajte naš sajt, pročitajte neke od započetih diskusija. Ako želite da učestvujete u diskusijama, pisati na forumu, kreirati albume, dodavati medije, a niste naš član, registrujte se. Registracija je besplatna i zahteva samo minut Vašeg vremena. I da ne zaboravimo: registrovanjem i prijavljivanjem na forumu uklanjate sve reklame koje se prikazuju na sajtu, jer nam je stalo do naših članova. Pridružite nam se!

Dobre strane šečera i zamjene za šečer

anuška

Poznata ličnost
Starosedelac
Učlanjen(a)
17.07.2012.
Poruke
8.029
Broj reagovanja
5.516
Horoskop
Ovan
9 iznenađujućih upotreba ozloglašenog šećera

23.11.2012. , Zadovoljna
Stalno čitamo i slušamo o štetnosti šećera, ali ovaj ugljikohidrat nepravedno je stavljen na crnu listu namirnica. Ukoliko se ne upotrebljava u prehrani, već u neke druge, manje poznate svrhe, ovaj dodatak hrani zapravo može biti vrlo koristan. Otkrivamo vam dobre strane šećera i deset načina kako ga koristiti, a da ne unesete ni jednu kaloriju!



60718272.jpg

Bijeli šećer treba izbjegavati u prehrani, ali je dobrodošao saveznik u našoj
svakodnevici
1. Održava cvijeće svježim
Dodajte dvije žličice šećera i dvije žlice alkoholnog octa vodi u vazi za dugotrajnu svježinu cvijeća. Šećer je dobar za stabljiku, s ocat zaustavlja razvoj bakterija.

2. Ublažava ljutu hranu
Mlijeko također djeluje, ali ako ne želite piti mlijeko uz ručak ili večeru možete upotrijebiti šećer kako biste ublažili osjećaj gorenja u ustima nakon ljute hrane. Prstohvat šećera bit će dovoljan. Ne morate ga niti progutati ako brojite svaku kaloriju.

3. Liječi rane i infekcije
Stavite li šećer u granulama na upaljene, inficirane rane i čireve on će ubiti bakteriju koja usporava zacjeljivanje i uzrokuje kroničnu bol.

Pomiješajte šećer s bademovim ili maslinovim uljem, a za ugodan miris dodajte nekoliko kapi eteričnog ulja
4. Radi piling tijela
Pomiješajte šećer s bademovim ili maslinovim uljem, a za ugodan miris dodajte nekoliko kapi eteričnog ulja po vlastitom izboru. Umasirajte u kožu i isperite pod tušem. Odstranit ćete mrtve stanice i dobiti meku, glatku i nježnu kožu poput bebine.

5. Uklanja mrlje od trave
Bojite li se koristiti izbjeljivač, naročito ako je riječ o tkanini koja sadrži više boja, mrlju od trave probajte ukloniti pastom od šećera i vode. Smjesu nanesite na mrlju, neka odstoji sat vremena, a zatim je isperite čistom vodom.

6. Čini usne glađima
Za njegu suhih usana, izmiješajte jednaku količinu šećera i maslinovog ulja dok ne nastane gusta smjesa. Pastu nanesite na usnice i ostavite da odstoji trideset sekundi. Obrišite ih vlažnom krpom i uživajte u usnama mekim poput svile.

7. Čisti mlinac za kavu
Ako ste pobornik stare škole pa još uvijek volite sami mljeti kavu, vaš mlinac radit će dulje i bolje čistite li ga šećerom. Osim toga, apsorbirat će miris ostataka zrna kave i začina koje meljete. Jednostavno uspite šećer u mlinac i meljite ga nekoliko minuta.
8. Smiruje opečeni jezik
Baš kao što ublažava osjećaj gorenja u ustima nakon ljute hrane, pomaže i u smirivanju opečenog jezika. Posipajte malo šećera na opečeni dio i bol bi trebala odmah nestati.

9. Čisti ruke od masnoće
Ako sapun nije dovoljan, masne ruke očistite mješavinom jednake količine maslinovog ulja i šećera. Trljajte dlanove jedan o drugi i kada osjetite da više nisu masni temeljito ih isperite vodom u lavabou.


7 poželjnijih zamjena za bijeli šećer

Izvor: Zadovoljna
Nijedan dodani šećer ne pridonosi zdravlju, ali je jedan od najčešće korištenih dodataka hrani. S obzirom da je dobro poznato kako je bijeli šećer najmanje zdrav, doznajte kojih se sedam manje štetnih alternativa nudi na tržištu i na koje ih je načine najbolje koristiti



60700125.jpg

Ako se već ne možete odreći slatkiša, pokušajte u prehranu uvesti zdravije alternative bijelog šećera
1. Agava nektar (60 kalorija po žlici)
Sadrži 50 posto više kalorija od bijelog šećera, ali je isto toliko i slađi pa se koristi u puno manjim količinama. S obzirom da 90 posto nektara agave čini fruktoza ne preporuča je se koristiti često jer prehrana krcata fruktozom u kratkom vremenu može uzrokovati otpornost na inzulin. Agavu nektar najbolje je koristiti kod pečenja.


2. Javorov sirup (52 kalorije po žlici)
Za razliku od onog koji se koristi za palačinke te ostalih šećera, pravi javorov sirup sadrži više mangana, riboflavina (vitamina B2), cinka, magnezija, kalcija i kalija. Možete ga upotrijebiti za zobenu kašu, kao umak za salatu, u glazuri, čokoladnim preljevima, na pečenom korjenastom povrću i, naravno, na palačinkama i vaflima.

Najsavršeniji proizvod prirode bogat je glukozom, najjednostavnijim oblikom šećera, zbog čega je odličan izbor nakon vježbanja


3. Med (64 kalorije po žlici)
Najsavršeniji proizvod prirode bogat je glukozom, najjednostavnijim oblikom šećera, zbog čega je odličan izbor nakon vježbanja. Dobro je znati i da obrađeni med nije ništa manje hranjiv od sirovog. Štoviše, grijani i filtrirani med sadrži čak i više antioksidansa.

4. Melasa (58 kalorija po žlici)
Gusti, slatki tamnosmeđi ili tamnozeleni sirup nastaje kao ostatak nakon kristalizacije u postupku proizvodnje šećera. Žlica melase osigurava deset posto dnevne preporučene količine bakra, željeza, kalcija, megnezija i kalija.
Svjetlije varijante melase sadrže manje hranjivih tvari i više šećera. Njezin intenzivan okus najbolje će pasati uz jela poput zapečenog graha, voćne shakeove, u marinadama, kolačima i keksima.

60700123.jpg

Bijeli šećer mogu zamijeniti ostaci nastali u postupku njegove kristalizacije ili sirupi određenih biljaka


5. Stevija (nula kalorija po žlici)
Derivat lista istoimene biljke, stevija je prirodni zaslađivač koji snižava razinu šećera u krvi, visoki krvni tlak i smanjuje osjećaj gladi. Čak je 300 puta slađa od bijelog šećera pa se koristi u minimalnim količinama. Njezina primjena je vrlo široka, od raznih napitaka do hrane pripremljene na razne načine, uglavnom pečene.

6. Turbinado šećer (45 kalorija po žlici)
Smeđkasta boja ovog sirovog šećera kojemu je u centrifugi isprana melasa dolazi upravo od melase. Razlika između turbinado i bijelog šećera, kad je riječ o hranjivosti, zanemariva je. Prednost turbinada je što će desertima dati intenzivniji okus, a posebno je ukusan ako ga u većim kristalima posipate po keksima, muffinima i sličnim slasticama.

7. Smeđi šećer (52 kalorije po žlici)
Dok za smeđu rižu vrijedi da je zdravija od bijele jer je nerafinirana, nije isti slučaj sa smeđim šećerom. Nije smeđi zato jer je nerafiniran, već zato jer mu je dodana melasa. Zbog toga se također treba koristiti u malim količinama za pojačavanje okusa i dodavanje vlažnosti kod pečenja i glazura.
 
Vrh Dno