• Dobrodošli na Ćaskanja! Mi smo zajednica koja okuplja članove sa prostora bivših jugoslovenskih republika. Budite slobodni, pregledajte naš sajt, pročitajte neke od započetih diskusija. Ako želite da učestvujete u diskusijama, pisati na forumu, kreirati albume, dodavati medije, a niste naš član, registrujte se. Registracija je besplatna i zahteva samo minut Vašeg vremena. I da ne zaboravimo: registrovanjem i prijavljivanjem na forumu uklanjate sve reklame koje se prikazuju na sajtu, jer nam je stalo do naših članova. Pridružite nam se!

Cetiri namirnice za dobro raspolozenje

saska

penelopa
Starosedelac
Učlanjen(a)
21.04.2010.
Poruke
9.398
Broj reagovanja
658
4 namirnice za dobro raspoloženje


Odavno je poznato da čokolada podstiče lučenje serotonina, hormona sreće, ali samo ako se konzumira u umerenoj količini. Međutim, postoje i brojne druge namirnice koje popravljaju raspoloženje, umiruju i umanjuju rizik od depresije. Predstavljamo vam četiri „vesele“ namirnice.



28331_45_iff.jpg
BANANE

Ovo voće nas čini srećnim, a razlog za to je triptofan, supstanca koju naše telo pretvara u serotonin, koji je poznat po tome što nas opušta i popravlja nam raspoloženje. Osim toga, banane zahvaljujući vitaminu B6 održavaju nivo šećera u krvi na konstantnom nivou u narednih nekoliko sati nakon što ih pojedemo, što doprinosi budnosti i dobrom raspoloženju.



28328_42_iff.jpg
ZELENA SALATA

Ova salata predstavlja bogat izvor folne kiseline koja popravlja raspoloženje. Pritom je veoma bogata magnezijumom, kalijumom i vitaminima A i C. Zelena salata je i odlično sredstvo protiv nesanice jer sadrži mlečni sok laktukarijum, koji smiruje nerve i izaziva san.


28329_43_iff.jpg
BADEMI

Nije tajna da orašasti plodovi popravljaju raspoloženje i čine organizam otpornim na stres. Zato su bademi najbolji prirodni antidepresivi, a bogati su i vitaminom E. Istraživanja su pokazala da osobe koje dva puta nedeljno jedu bademe imaju za 50 odsto manji rizik da dobiju srčani udar.


28330_44_iff.jpg
LOSOS

Zbog velikog sadržaja omega-3 masnih kiselina, losos je veoma dobar za srce, a ove kiseline isto tako mogu da ublaže depresiju i umanje napetost i razdražljivost organizma. Skuša, tuna i haringa takođe spadaju u „vesele“ namirnice.

Izvor Bliczena


 
Vrh Dno